Strona główna    Ogłoszenia    Grupy    Sakramenty    Liturgia    O parafii     Multimedia    Linki   Cmentarz     Kontakt

Dodano: 2014-07-23, Pielgrzymka do Watykanu i do Rzymu

W czerwcu nasi parafianie wraz z księdzem Proboszczem udali się na pielgrzymkę do Watykanu i do Rzymu.

Relacja ks. Proboszcza Wojciecha Słomińskiego i uczestników pielgrzymki:

Na pielgrzymkę wyruszyliśmy 10.06 o godz. 20.00 z poznańskiego lotniska Ławica. O godz. 23.14 w doskonałych nastrojach spożywaliśmy pierwszą włoską kolację, na której nie zabrakło... makaronu.
Na drugi dzień udaliśmy się na audiencję generalną z papieżem Franciszkiem, która odbyła się na Placu św. Piotra. Potem, uciekając przed tłumami, podziwialiśmy piękno Zatybrza, Zamek Anioła i dalej, Plac Wenecki, Panteon, Schody Hiszpańskie, fontannę Di Trevi, Forum Romanum i Koloseum. I tak po dniu pełnym wrażeń metrem i kolejką dotarliśmy na nocleg do klasztoru, gdzie siostry przygotowały obiado-kolację.

W czwartek o godz. 8.00 w Bazylice św. Piotra została odprawiona Msza św., którą odprawili przewodnicy pielgrzymki: ks. proboszcz Cezary Kuciński z Łomnicy i ks. proboszcz Wojciech Słomiński ze Starych Oborzysk. Zwiedzaliśmy tego dnia Muzea Watykańskie, Bazylikę św. Piotra, nawiedziliśmy grób św. Piotra i innych papieży w podziemiach Bazyliki.

W piątek zwiedziliśmy pozostałe trzy wielkie Bazyliki Rzymu, byliśmy m.in. na Lateranie. Cały czas, pomimo temp. +33oC, dopisywały nam humory i doskonały nastrój. W sobotę o godz. 12.15 połączone grupy pielgrzymów szczęśliwie wylądowały na lotnisku i pełne wrażeń udały się do swoich parafii.

Wraz z ks. Cezarym dziękuję wszystkim, którzy uczestniczyli w pielgrzymce i zapraszam na przyszły rok do... Paryża.

Prezentujemy poniżej kilka zdjęć z wyjazdu.

Parafia Stare OborzyskaParafia Stare OborzyskaParafia Stare OborzyskaParafia Stare Oborzyska